21 Mayıs 2011 Cumartesi

Dokunmatik Ekran Nasil Çalisir ?

Dokunmatik cep telefonlari son dönemlerde yavas yavas yasamimizin içerisine cep telefonu ile beraber tamamen girdi. 2007 Yilinda Ipone’nin yakaladigi basaridan sonra piyasaya degisik üreticiler tarafindan onlarda yeni dokunmatik ekran telefon sürüldü. Eskiden lüks olarak kabul edilen dokunmatik ekran artik orta seviye bir telefon olarak rahatça bulabiliyoruz.



Mantik olarak zor degil, temelinde birbiri ile iletisim halinde olan iki sistem vardir. Bunlarin birisi dokunmatik ekrani ve bir islem birimini kapsayan ve dokunuldugu zaman ekrandaki duyargalardan gelen veriyi koordinat haline çevirerek sisteme ileten sistemdir.


Digeri ise bilinen isletim sistemidir. Isletim sisteminin dokunma ile ilgisi yoktur. Gelen koordinat verisi kullanilip kullanicinin istegi dogrultusunda hareket etme ile görevlidir. Tekli dokunmatik ekran iki parmak ile dokunuldugu zaman dogru çalismaz veya yanit vermez. Bununla birlikte bu cihazlarin isletim sistemleri tekli dokunmatik ekran teknolojisinin götürü ve getirileri dikkate alinip tasarlanir.


Çoklu dokunmatik ekrana sahip olan telefona bu sekilde bir isletim sistemini yüklenirse, isletim sistemi ayni zamanda gelen iki degisik koordinat verisini nasil kullanacagini bilemez

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder